biblioteki
Direct3D Work Graphs na pierwszym teście. Rezultaty są mieszane, ale to dopiero wstępna implementacja bibliotek
Zaprezentowane niedawno biblioteki Direct3D Work Graphs mogą w przyszłości pozytywnie wpłynąć na wydajność komputerów w grach. Nowe rozwiązanie Microsoftu będzie docelowo odciążało procesor, poprzez stworzenie karcie graficznej większej autonomii działania. Dzięki Work Graphs GPU będzie samodzielnie przydzielało sobie zadania i następnie je wykonywało. W sieci opublikowano pierwszy test graficzny z wykorzystaniem omawianych bibliotek.
Microsoft prezentuje biblioteki Direct3D 12 Work Graphs, które mają zoptymalizować wykorzystanie kart graficznych w grach
Za końcowy obraz, który wyświetlany jest na monitorze komputerowym, odpowiada szereg podzespołów. Jednym z kluczowych elementów jest współpraca pomiędzy procesorem a kartą graficzną. Twórcy sprzętu i oprogramowania od początku istnienia branży pracują nad optymalizacją tego procesu. Kolejnym krokiem może być Direct3D 12 Work Graphs, który usprawnia wykorzystanie układów graficznych i pozwala odciążyć CPU w wymagających zadaniach.
Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka
Przeznaczone dla Linuksa biblioteki Mesa Lavapipe to w uproszczeniu software’owa implementacja API Vulkan. Nie może być w tym przypadku oczywiście mowy o wydajności zbliżonej do sprzętowo przyspieszanych rozwiązań, jednak biblioteki te wykorzystuje się w mniej wymagających zadaniach. Mesa Lavapipe zostało ostatnio wzbogacone o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Jest to jednak na razie głównie ciekawostka.
Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API
Biblioteki DirectX w wersji 12 są już z nami od kilku lat - dość powiedzieć, że debiutowały w zasadzie równolegle z systemem Windows 10. Mimo to Microsoft nie pali się wydania kolejnej, pełnej trzynastej wersji popularnych funkcji API, a stara się udoskonalać te będące aktualnie w użyciu. Warto wspomnieć, że po drodze mieliśmy jeszcze premiery nowszych wersji Feature Level 12_1 czy DirectX 12 Ultimate, ale to nadal nie koniec epoki DX12. Gigant z Redmond opublikowała właśnie nowy wpis na blogu swoich...
Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing
Śledzenie promieni to technika renderowania, która realistycznie symuluje sposób w jaki promienie światła przecinają się i wchodzą w interakcje z geometrią sceny, materiałami i źródłami światła. Technologia ta jest szeroko stosowana do renderowania filmów, ale od niedawna wykorzystuje się ją również w aplikacjach i grach wideo. Większość osób o technologii śledzenia promieni pierwszy raz usłyszało przy okazji premiery kart graficznych GeForce RTX 2000, które oferują jej sprzętową obsługę....
AMD FEMFX - nowe biblioteki do obliczeń fizyki. Rywal dla PhysX?
Na przestrzeni ostatnich lat w grach wideo zmieniło się całkiem sporo. Przede wszystkim wiele produkcji wygląda dziś fantastycznie i w wielu przypadkach możemy zastanawiać się, czy wykonany zrzut ekranu nie jest aby przypadkiem zdjęciem z rzeczywistości. Niestety, sama rozgrywka bardzo rzadko już przypomina realny świat, a to głównie za sprawą przeciętnej fizyki, która powoduje, że wiele różnych elementów otoczenia jest właściwie nie do ruszenia. Na szczęście jednak pojawiła się nadzieja,...
NVIDIA GeForce 364.72 WHQL z pełną obsługą Oculus Rift
Sterowniki to w przypadku większości sprzętu komputerowego element najbardziej problematyczny – to one odpowiadają bowiem najczęściej za awarie systemowe i jeżeli wszystko działa, nie powinniśmy być specjalnie zmotywowani do ich aktualizowania. Rzecz ma się zupełnie inaczej przy kartach graficznych, tutaj nowe oprogramowanie jest w stanie wykrzesać dodatkowe pokłady energii z posiadanego sprzętu. NVIDIA opublikowała nowe sterowniki GeForce 364.72 WHQL, które nie tylko rozszerzają zgodność z technologiami...
Google Chrome skorzystało z istotnych zmian w Windows 10 TH2
Windows 10 budzi skrajne emocje i dla niektórych jest świetnym wyborem ze względu a swoją „darmowość”, dla innych natomiast produktem niedorobionym, szpiegującym i wymagającym dokładnej kontroli. Jaki by ten system nie był, trzeba jednak przyznać, że Microsoft powoli wprowadza do niego pewne istotne mechanizmy umożliwiające zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników. Listopadowa aktualizacja Threshold 2 z ubiegłego roku dodała funkcje, dzięki którym aplikacje mogą lepiej ochraniać swoje dane...
NVIDIA zmienia cykl wydawania układów graficznych. Nadchodzi lawina nowych modeli, które będą się ukazywać co roku
AMD Radeon RX 8000 - architektura RDNA 4 skupi się na Ray Tracingu. Z kolei RDNA 5 ma być zbudowane od podstaw
Test laptopa Apple MacBook Air z procesorem M3. Całkiem wydajny i elegancki, ale czy warty swojej ceny?
Intel prosi producentów płyt głównych o zmianę domyślnych ustawień BIOS-u. Sprawa ma związek z niestabilnością procesorów
Test procesorów Intel Core i5-12400F vs AMD Ryzen 5 5600 - Sześć rdzeni do 600 złotych. Porównanie tanich i popularnych modeli