api mantle
AMD nie będzie optymalizowało API Mantle
Jeszcze API Mantle nie umarło? Na początku marca firma AMD oficjalnie poinformowała deweloperów zainteresowanych tworzeniem gier wykorzystujących wspomnianą metodę renderowania o konieczności zmiany strategii - producent z Sunnyvale delikatnie zasygnalizował twórcom, że lepiej będzie się skupić na API DirectX 12 oraz Vulkan, ponieważ nowości wprowadzone we wspomnianych środowiskach pokrywają się poniekąd z założeniami Mantle. Co więcej, technologia AMD została wykorzystana przy tworzenia Vulkana...
Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?
W tym roku branża gier komputerowych otrzyma kilka bardzo ważnych nowych narzędzi do rozwoju swoich nowych produkcji. Nie musimy już chyba wspominać, że wszyscy ekscytują się nadchodzącym DirectX 12, który zadebiutuje wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Czy jest to jedyny powód do zadowolenia dla deweloperów? Początek tego miesiąca był bardzo gorący dla całego segmentu gier, a wszystko to za sprawą głośnych zapowiedzi i... kontrowersyjnych decyzji. Kilka dni temu AMD poinformowało o zmianie...
AMD zmienia strategię wobec API Mantle ze względu na DirectX 12
Walka pomiędzy producentami kart graficznych odbywa się na różnych polach. Nie zawsze najlepszym sposobem na pokonanie przeciwnika jest wytoczenie przeciwko niemu najpotężniejszych dział - w tym sensie rozumiemy znakomite parametry sprzętowe, które bez odpowiednich dodatków w postaci dobrego oprogramowania nic nie zdziałają. Obecne gry komputerowe tworzone przy użyciu API DirectX cechują się nadmiernym wykorzystaniem procesora, co jest spowodowane ogromem "zbędnych" funkcji mających na celu zapewnienie...
3DMark z obsługą API Mantle jeszcze w tym roku
Mierzenie wydajności kart graficznych przy pomocy gotowych benchmarków opierających się na powtarzalnych sekwencjach jest co prawda bardzo wygodne, jednak realne testy przeprowadzane w grach komputerowych pozwalają nam na bardziej miarodajną ocenę możliwości danego modelu - często okazuje się, że punkty osiągane w benchmarkach nie odpowiadają rzeczywistym wynikom czerpanym z najnowszych produkcji, które interesują graczy. Pomimo tego, oprogramowanie testujące 3DMark cieszy się nadal sporą popularnością...
Otwarte SDK dla API Mantle pojawi się jeszcze w tym roku
Potężne karty graficzne byłyby niczym bez odpowiednich sterowników, które potrafią wykorzystać moc obliczeniową każdego procesora GPU - dobre oprogramowanie sterujące od producenta to dopiero połowa sukcesu, bowiem deweloperzy tworzący gry oraz aplikacje użytkowe muszą również przyłożyć się do swoich projektów i postarać się dostarczyć użytkownikowi końcowemu jak najbardziej zoptymalizowany produkt. Gry komputerowe wykorzystują gotowe zestawy funkcji znane jako API - może to być DirectX,...
Gra Star Citizen gotowa na rozdzielczość 4K oraz 8K
Gry komputerowe coraz częściej kojarzą nam się z różnego rodzaju ograniczeniami lub limitami, a przyszłość nie zapowiada się wcale lepiej - sporą zasługę mają tutaj konsole do gier, które swoimi technicznymi możliwościami potrafią doprowadzać deweloperów do białej gorączki, szczególnie gdy muszą oni dopasować daną produkcję zarówno do urządzeń Microsoftu i Sony, jak również do pecetów. Najbardziej kontrowersyjne teorie na ten temat wygłaszają przedstawiciele studia Ubisoft, jacy próbują...
NVIDIA GeForce RTX 50 - poznaliśmy specyfikację rdzeni dla kart graficznych Blackwell. Jest kilka rozczarowań
NVIDIA zmienia cykl wydawania układów graficznych. Nadchodzi lawina nowych modeli, które będą się ukazywać co roku
Historia PurePC bez cenzury z okazji 18. urodzin - Początki bywały trudne, jednak wyszliśmy na prostą i pozostajemy niezależni
Test smartfona Google Pixel 8a - czysty Android z 7-letnim wsparciem i genialny aparat. Czy trzeba czegoś więcej?
18. urodziny PurePC! Mega konkurs i kilkadziesiąt nagród do rozdania - karty graficzne, procesory, laptopy i wiele innych