Koniec PCLab. Serwis wchłonięty przez domenę Komputer Świat
Decyzją wydawnictwa Ringier Axel Springer, PCLab, internetowy serwis technologiczny tematyką tożsamy z PurePC, po niemal 18 latach kończy swoją działalność. Nie oznacza to jednak, że dotychczasowi autorzy publikacji, jak i same publikacje na zawsze znikną z internetu. Wydawca zdecydował bowiem "wcielić" dotychczasowe zastępy PCLabu, do pracy pod szyldem zdecydowanie bardziej rozpowszechnionej marki, jaką jest Komputer Świat. PCLab powstał 1 września 2002 i podobnie jak PurePC był świadkiem upadku niejednego medialnego potentata, który zajmował się tematyką nowoczesnych technologii. Na stronie PClab.pl pojawiła się właśnie ostatnia, pożegnalna publikacja, której elementy cytujemy poniżej.
Decyzją wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska, PCLab, internetowy serwis technologiczny tematyką tożsamy z PurePC, po niemal 18 latach kończy swoją działalność.
Historia polskich czasopism o grach - Od Bajtka do CD-Action
Czytacie właśnie ostatni, opublikowany na łamach serwisu PCLab.pl, artykuł. Zmieniamy się, zgodnie ze strategią firmy stawiamy na jedną silną markę, integrując wszystkie nasze serwisy technologiczne. Oznacza to, że tworzone przez nas w przyszłości testy i artykuły będą publikowane tylko w domenie Komputerswiat.pl. Na PCLab.pl nie pojawią się już nowe publikacje. - czytamy we wpisie, którego autorem jest Arkadiusz Świostek, redaktor naczelny PCLab.pl. 1 września 2020 roku, serwis obchodziłby swoje 18 urodziny.
14 urodziny PurePC.pl - Wiemy, co się kręci! I tak już pozostanie!
Choć nie wypada nam specjalnie dociekać powodów tej decyzji, nie będzie niczym odkrywczym, gdy zauważę, iż PCLab wydawał się być traktowany przez wydawnictwo zdecydowanie bardziej po macoszemu, niż wspomniany już, nazwijmy to - reprezentatywny Komputer Świat. Z dużą pewnością, PCLabowi popularności nie przysporzył też nowy layout, który nie przypadł do gustu wielu użytkownikom. Deklarowali wręcz, iż po tak drastycznych zmianach na stronie, zmuszeni byli porzucić swoje dotychczasowe przywiązanie do serwisu i "przesiąść się" na czytywanie serwisów konkurencyjnych.