Autonomiczne auta: Problemy z identyfikacją osób ciemnoskórych
Pamiętacie historię sprzed lat, gdy galeria zdjęć Google rozpoznawała czarnoskóre osoby jako... goryle? Jakkolwiek zabawna była ta historia, to trzeba przyznać, że osoby o odcieniu skóry ciemniejszej, niż u rasy białej mają nielekko. Tym razem problemy dotyczą znów rozwoju technologii, a szczegółowo mówiąc: autonomicznych aut. Okazuje się bowiem, że systemy zainstalowane w samojeżdzących pojazdach mają problemy z wykrywaniem przechodniów o ciemnym zabarwieniu skóry, co może być naturalnie przyczyną wielu wypadków. Póki kwestia ta nie zostanie w pełni rozwiązana, możemy zapomnieć o zupełnie bezpiecznych samochodach, które do przemieszczania się nie potrzebują kierowcy.
Systemy zainstalowane w samojeżdzących pojazdach mają problemy z wykrywaniem przechodniów o ciemnym zabarwieniu skóry, co może być naturalnie przyczyną wielu wypadków.
Plany autonomicznego auta Apple po raz kolejny wykradzione
Nie tylko Google przechodziło przez problemy związane z rozpoznawaniem osób ciemnoskórych. Z tą samą trudnością borykały się firmy takie jak Microsoft, IBM oraz Amazon. Zgodnie z analizą sporządzoną przez koledż Georgia Tech, także autonomiczne pojazdy mają nie lada problem z wykrywaniem osób o ciemniejszej karnacji. Przygotowano więc materiał wideo (na końcu newsa), w którym ostatecznie zmontowano nagrania z kabin aut, korzystających z ośmiu różnych systemów służących autonomicznej jeździe. Analizując materiał z jazdy po miastach jak Berkeley, Nowy Jork, San Francisco i San Jose, naukowcy byli w stanie zbadać, jak poszczególne systemy reagują na różnych przechodniów.
Intel i Rolls-Royce tworzą autonomiczne statki handlowe
Po analizie stwierdzili oni "jednakowo gorszą wydajność tych systemów, podczas wykrywania pieszych o typie skóry Fitzpatricka między klasą 4 a 6" (Klasy Fitzpatricka to numeryczny schemat klasyfikacji koloru ludzkiej skóry od 1 do 6, przy czym 6 stanowi najciemniejszy koloryt). Istnieje kilka czynników, które mogą prowadzić do niedokładnych wyników, takie jak pora dnia lub kolor ubrania przechodnia. Okazało się jednak, że w oparciu o kolor skóry dokładność spadła średnio o 5% właśnie w przypadku pieszych o ciemniejszej skórze. Jeśli system nie identyfikuje osoby jako pieszego, ten jest bardziej narażony na uderzenie, ponieważ komputer nie jest w stanie przewidzieć jego zachowania.